Was: Hari Anak Nasional

Yesterday, July 23rd, 2003 (all? not all I think) Indonesian children celebrated Hari Anak Nasional. TV stations broadcasted many news about this. Govt’s concepts and plans for kids, coming actions, etc. Once, I found a fact about children’s education. And that’s a true story.
Education has become hot issues for years. I still remember the “Wajib Belajar 9 Tahun”, “Aku Anak Sekolah”, “Bebas Tiga Buta”, etc. What about the street children, getting money by begging or becoming street musicians? Ten thousand rupiah will be enough for food, yeah, at least for meal. School uniforms, books, stationary are quite expensive. Are school uniforms so necessary?
Few days ago, I got a counter argument (from TV news) for that question. By wearing school uniforms, there will be no differences who is rich and poor. All the same, equal. And by having the same uniform, the students will have more solidarity, having the concept of equality.
But that will be different when time to wear new school uniforms comes. There will be new and old school uniforms. And I’m sure jealousy is there. Well, too complicated huh? Hehehe.. I’m not an educational expert. Happy National Children’s day! How did you celebrate it what you’re a child?

6 replies on “Was: Hari Anak Nasional”

  1. oh kemaren yah..
    aduh perasaan ibu atau emang tetep berjiwa nasionalis ind ya.. kemaren aku manjain banget anak.. aku bawa berkegiatan yg bisa menambah pengalaman dia oh ternyata di Ind hari anak nasional..
    cuma yaaa kasihan dia ngga bisa liat Joshua ya.. dia suka banget lho hihihi

  2. tapi kalo pake baju bebas khan jadi malah pamer thom :)..
    gak papa deh pake uniform..
    btw, kalo mau tau bot selaen googlebot yang dateng ke tempat elo..
    ganti eregi(“googlebot” .. nya jadi eregi(“bot”,..
    lumayan tau bot bot laen yang mampir :)

  3. iyakz kalo seragam cukup punya 3 stel aja, kalo baju bebas kan musti ganti2, sebenernya seragam aslina ga mahal cuman dimahal2in aja, kalo gitu skul ga bisa dapet duit
    skul jaman sekarang emang mahal
    *musti nabung buat masuk kuliah tahun depan
    ada ga yakz yg mo ngasih aku scholarship? :D

  4. seragam kan doktrinnya militer
    juga upacara bendera apa iya nasionalisme dan kedisiplinan terbentuk dari situ?
    sigh

  5. hai! hari selasai saya harus pergi di geelong (victoria) untuk ujian indonesia! tidak bagus ya. topik khusus saya adalah sistem sekolah di indonesia dibandingkan dengan sistem sekolah di australia! baikloah terima kasih. dari rachel

Comments are closed.